Wednesday 14 March 2012

The String of A's

alhamdulillah first paper dah selesai. fuhhh.mencabar jugak la kann sampai ter'blurr' seketika masa nak agree or disagree tu. subhanallah. nasib tak panik. LOL. tapi question untuk final exam this semester memang interesting. seronok bace. about what? pasal budak straight A's . interesting kann. dah kate. ^.^



bak kate essay dalam question tu,

Obtaining a string of A's seems to have become the national obsession. 

haha.sentap tak? mase aku bace tu memang tersentap gila. sebab ape tau. aku pun ade thinking yang same macam the other malaysians. asalkan dapat straight A's berabuk tu mmg power. masa depan cerah. nak jadi ape pun boleh. kalau budak tu kate nak g matahari pun possible sebab keluar dari mulut budak straight A's kan. typical. but it's trus. memang family aku pun obsessed dengan top scorer nie. sebab tu dalam family aku boleh bertegang urat kalau pasal result.

Does a string of A's guarantee one a good future ? 
Do all straight A students end up becoming successful doctors, engineers, lawyers or accountants?

hambikk.jawab2. tak punn. mostly average students kadang kadang lagi success dari yang straight A's berhabuk nie. kita tak boleh la judge diorang based on results semata2. sampai ada IQ test bagai. nak tentukan student tu intelligent or not. perlu ke? lain orang lain kemahirannye. ade yang pandai nyanyi ade yang pandai math. depends. so kita as human being jangan la nak pandang rendah sana sini :)
as a reminder untuk diri saya juga . 

ciksitiaiesya

~ayie itu aku juga~

No comments:

Post a Comment