Wednesday 30 December 2015

Backpacking to Perth 2015 (Winter Trip Part 3)

Day 4 (24th July 2015) 


Hari ke empat tu aku dengan aten check out Wombat Backpackers, and nak tukar masuk Backpack City & Surf for the next 2 Days and 1 Night before pergi Melbourne . 

Backpack City & Surf (2N 1D) : 50AUD

Satu bilik yang queen bed . Memang selesa, recommended . Cumanya kena jalan sikit laa baru jumpa laluan CAT BUS . korang kalau banyak duit jangan ikut cara aku nie tau, memang nak bus free je kejenya . naik jela TRANSPERTH tuuu . Cuma aku nie memang value sangat nak guna 3AUD untuk bus, sebab boleh guna untuk beli coffee hehe . Aku sanggup jalan pergi cari laluan CAT BUS. Refer map CAT BUS dekat Winter Trip Part 1 . Even dekat sana pun aku pakai Booking.com untuk book semua benda . Senang sangat . 


Bye Wombat Backpacker 


Ni mishka, kucing owner Backpacker City & Surf


Depan Backpack City & Surf


Backpack City and Surf nie dekat Money Street . Kena lintas jalan sikit baru jumpa CAT BUS. tapi area sini nice, dekat je dengan Malaysian Hall. 


Haaa option kitorg sebenarnye nak duduk Malaysia Hall, tapi masa tu dia tutup untuk renovation apa tah . Lagi pun masa tu raya, so I get it . 


Tunggu CAT BUS


So basically aku ajak aten tour around Fremantle sebab nak beli souvenirs murahhhh sangat dekat 
E-Shed Market Fremantle . Sini memang terkenal orang datang beli souvenirs tshirt semua . Ya Allah korang confirm rambang mata . Caya lah . Tapi di buka Friday - Sunday (9am -5pm) . Jangan pergi masa tak buka, nangis je nnti datang jauh2. Dia betul2 tepi train , keluar station, pandang kanan. Nanti nampak lah E shed market tu .




Dah shopping, nak pergi makan Fish and Chips lagi . hehe






This time we all try benda lain pulak . Tak silap its the seafood platter . Harga around 28AUD. kongsi laaa, makan sorang memang tak habis . 




Lepas makan, cakap ngan aten aku nak tour naik CAT BUS dekat Fremantle pulakk . Kalau nampak best, kita turun hehe


Sekali nampak pantai, apa lagi . 


ye aten, tu lautan hindi .


masa ni pun dah petang.




malam tu aku cakap, nak berjalan dekat city, nak beli hadiah birthday cleen


Sebab ni fav cleen, and kat sana pandora murah . 

Sambung hari kelima, and last day aku kat sana, before gerak pergi Melbourne . 


~ayie itu aku juga~

2 comments:

  1. assalamualaikum.. nk tnya awk. utk ke fremantle, boleh ke naik CAT bus? bukan kena ke Perth Station ke utk ke Fremantle? Does cat bus covers for fremantle as well?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam, sorry for the late reply. Naik train from Perth station until Fremantle, sampai sana ade Cat Bus juga yang cover untuk Bandar Fremantle :) Untuk round dalam town tu memang berbaloi naik Cat Bus saja.

      Delete