Tuesday 18 October 2011

aku perlu jadi lagi tabah..:)

sungguh..hati aku tak kuat.luar memang nampak keras.takde perasaan.ice-cold.pandang orang pun macam nak telan.tapi orang tak paham.apa dalam hati aku.apa masalah aku.itu orang tak ambik pusing.yela.sebab aku selalu kata :

"mind your own business"

padan la dengan muka aku.tapi satu..aku tak kesah je nak lepak dengan sesape.asal jgn kacau hidup aku+amek tau personal matter aku dah la..ingat senang ke aku nak tahan empangan air mata aku.bertahun pujuk hati sendiri.jadi tak perlu tahu kenapa aku jadi macam nie.

"genetic"
dah termaktub dalam gene DNA aku.
ngee~

aaa.sudah..ayie merapu..haha..
tapi betul la tuh..aku bukan tak ambik port..tapi aku rase malas nak berkawan rapat sangat :

kang nanti ade yang terasa nak kene berpujuk bagai

tersilap cakap nanti mengumpat sana sini.

ada beza antara kera sumbang dengan orang mcm aku..HAHA

aku akan masuk bila ada majlis formal and bila berborak bukan pasal benda yang akan menyerabutkan kepala aku..lagi lagi sejak masuk universiti ni..aku memang dah awal awal asing diri..

dalam masa 24 jam tu lah 
aku nak study, urus diri, riadah, nak ibadah, pergi kuliah, berehat..
mane pulak nak diselitkan masa 24jam aku tuh nak mendengar :

mengumpat,berborak..adus,tu tak masuk lagi bab melepak kat foodcourt sampai tengah malam..sekali sekala boleh jugak la aku harung.ni kalau dah tiap hujung minggu tu bukan ke haru je namenye?bila pulak aku nak buat assignment yang melambak..hidup nie bukan seindah yang kita rasa..memang seronok gelak sana sini..sampai satu tahap kita akan rasa jugak susah nanti..and aku tak mahu rasa susah tu..

cukup la ape yang aku harung 18 tahun nie..
aku tak nak harungi lagi 18 tahun akan datang dengan susah..
susahnye hidup..

tak.aku tak mahu.Allah je tahu isi hati aku nie nak harung susah hidup kat universiti..semua pakai duit sendiri..and bila kita pakai duit sendiri untuk hidup kita akan tahu erti and nilai duit tu..memang aku bersyukur and ada hikmah pun..

sebab bila jadi perkara macam nie aku akan hargai setiap nilai tu and belajar lagi kuat..
aku bukan born out genius..kena usaha..
orang pandai pun semua usaha..

and aku yakin satu hari nanti mesti berbaloi jugak..insyaAllah..
aminn..
:)

and next month dah masuk sem dua..lagi banyak ilmu baru..lagi la haru je bila fikir balik yang aku kena hidup dengan buku mengalahkan orang koma kena hidup dengan topeng oksigen..sungguh..hmm


~ayie itu aku juga~

2 comments:

  1. "mind your own buisness" yup.. n dgn mind your own buisness tu jugak kau pangkah prinsip sendiri..same..aq un pegg prinsip tu..so jgn ulangi lagi "jenayah" menceroboh fcebo0k org ye..tp disebabkan yg buatnya adalah ayie..so, aq paham n aq maafkan..sebb a un pernh satu ketika dulu marah dkt ko..n sekrg dah fair..

    bangun balik cari nama kau..same goes to me..

    - u Gonna trust yoursef -

    ~Kawn lama~

    ReplyDelete
  2. maaf..and aku pun penjenayah jugak..yang tak pernah serik . thanks buddy .walau aku rase tak sesuai panggil kau 'buddy'.and aku rase kau boleh terima kot sebab kau panggil diri sendiri 'kawan lama'. :) tah.btw,thanks again.

    ReplyDelete