Thursday 20 October 2011

tak.pernah.menyesal. :) thank you Allah.

sungguh bila satu saat kita sedar yang ape dah jadi takkan boleh putar balik..and kenyataan nya sekarang nie bila aku toleh kebelakang nampak sangat hikmah yang Allah nak tunjuk kat alu..subhanallah..

tapi sakit dan perit tuh memang tak terkata la sebab sekarang ni bila aku blogwalking and saw those pictures yang my friends ambik time kat smakl (form 5) tuh terdetik kat hati,

"agak2 kalau aku tak keluar smakl mesti aku ade je dalam gambar nie..hmm"

tapi tu la..nak ditoleh kebelakang aku sungguh tak mampu..biarlah ape yang dh jadi tu..and i keep on moving forward..

dan yang aku paling ingat hobi aku kat smakl dulu..haha

panjat pokok is my hobby la bro..sungguh luar alam bila difikir balik..da la sekolah agama kann??
but heyy..aku panjat bila sukan and hari beruniform je kay..tak ramai yang tahu..and bila perangai macam tu jadi ramai je mata memandang..senget betul..haha..spesies luar alam macam aku nie patot jgn dihirau..

and reason aku ada hobi macam tu?sebab bila aku ada atas tu macam macam yang aku fikir..family mostly..hmm.yela tu..bila aku rasa sunyi and need sometime alone..

tree is my best buddy..:)

*laugh.cry.hug*

aku pernah janji dulu pada diri sendiri.and pada rclayeednabeehana.mesti nama tuh da tak wujud sekarang but i still remember those memory dgn diorang..and satu phrases yang aku paling takkan lupa is ,

"kita stay sampai form 5 kay?"

bila semua berlumba lumba nak keluar time form 4 dulu..and aku?bukannya atas kerelaan pun..STOP!

benda lama.biarla..:) aku masih boleh tersenyum?sebab Allah turunkan hujan untuk kita nikmati pelangi disebaliknya..memang seronok sangat.

time buka puasa sama sama.
time dengan dorm PROAKTIF.
time kawad.
time dengan kelas dulu dulu..
time sama sama harung angkat air waktu darurat.

aku kan penah buat gempar satu smakl dulu..:)
itu cerita lama..and aku rasa itu lah permulaan *turning point* dalam hidup aku..aku pernah terbaca dalam satu artikel dulu..tentang turning point ni la..

katanya,
Allah berikan kita satu musibah untuk uji kita and sebagai satu titik permulaan untuk kita kembali lagi padanya..
subhanallah,dulu aku penat menangis meraung masa mula mula sampai dekat maahad..yelah.dibanding dengan smakl.byk perbezaan nya..(maksud aku dari sudut facilities..and scenery).

and bila aku sedar and bangkit balik..setahun setengah kat maahad rasa singkat sangat.sebab bila kat tempat tu aku jumpa balik aku yang hilang..sounds mushy..tapi betul!sungguh tak tipu..i have friends~macam marhamah.fatin,aina and cik pipah..

and masing masing dah ikut jalan sendiri..aina dah dekat jordan buat dentistry.mar ambik bio ape tah kat UIA and fatin pun dalam science streme,same goes to cik pipah yang amek science kat upm tak silap..aku je yang tersasar ke math..okey la tu..:)

sesuai dengan otak aku..sebab bidang science nie aku tolak awal awal la..sungguh tak lalu nak dihadam..and bidang agama tu aku belum punya kekuatan..untuk aku sendiri , mengamalkan 'amar maaruf nahi munkar' tu pun dah dikira berat..tapi okey lah..

for a little snail macam aku sesuai la 'take one step at a moment'.

SMKA Maahad Hamidiah

dalam tiga tiga sekolah,aku paling treasure memory dekat maahad..seriously?sebab friends,yang mampu buat aku gelak ketawa sakan in my darkess moment.those who bears my dorkiness.haha.

credit to you guys..:)


ni lah cik pipah aku..eh?haha ..:)


ni la tempat kitorang sepanjang setahun form 5 ..:')
..::with cik marhamah::..


<3 maahad byk sangat pokok <3
my favourite~


nope!ni favourite aku :)


~ayie itu aku juga~

3 comments: